الجمعة، 26 ديسمبر 2008

مقالي عن رواية وراق الحب في اليوم السابع على هذا الرابط

هناك 4 تعليقات:

Ahmed Hishmat يقول...

صباح الفل والياسمين
حلوه مقالتك
بس مش عارف انت ليه دايما بتختصري
في توضيح رؤيتك ورأيك
في أي كتاب بتتكلمي عنه
.............
ومعقولة كل الكتب اللي بتقريها
بتعجبك
مفيش حاجة في الرويات دي
مش عاجباكي
ولا إيه

شيماء الجمال يقول...

أحمد صباح الفل و الياسمين عليك انت :)
بص يا سيدي ..بختصر لسببين ، او يمكن لثلاثة :
أولاً : أنا مبحبش الكلام الكتير و المقالات الطويلة المملة.
ثانياً: أنا مش ناقدة للكتب أنا أعرضها فقط . لأنني لا أملك المساحة الكافية لذلك سواء في كلمتنا أو في اليوم السابع .
ثالثا: الكتابة مش مهنتي الأساسية و أنا بكتب في أكثر من مكان ..عارف ، بحب نبقى مثقفين و ملمين باللي حوالينا من غير ما نقعد نتكلم كتير ..
----------------
بالنسبة لموضوع الكتب اللي مش بتعجبني فهي كتيير ،أكتر من اللي بتعجبني .و انما انا شايفة اني عشان اقول على كتاب حد وحش يبقى لازم اكون متأكدة اني أعرف أكتب أحسن منه و ده طبعاً لسة ..رحم الله امرئ عرف قدر نفسه ..انا ما ينفعش اقول على كتاب كتبه كاتب انه وحش و انا آخري بكتب خواطري و مذكراتي..
رأيك ايه ؟

شيماء الجمال يقول...

خد عندك يا أحمد :
واحة الغروب معجبتنيش خالص ما عرفتش اكملها أصلاً !!
نيران صديقة ممممللللللللللللة
-------------
عايزني اقول اني معجبنيش روايتين من أعلى المبيعات ؟

Ahmed Hishmat يقول...

أنا مينفعش أقول إنك كاتبة وحش
بس ينفع أقول إن اللي كتبتيه مش عاجبني
...........
حتى لو مكنتش بكتب أحسن منك
لكن ممكن إني أكون قارئ أحسن منك
ولا إيه

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

زوار المدونة