اعلان بيبسي الجديد بتاع دنيا سمير غانم.. كالعادة اعلان بيحاول يغسل دماغ المستهلك وبيبرمج العقل اللاواعي .. مفهمش الدرس عشان ما شربش البيبسي .. جملة هتخلي المستهلك مع الوقت يجيله اعتقاد دفين إنه مش هيفهم ولا هيعرف يركز غير لما يشرب بيبسي زي فكرة مش بركز غير لما بشرب سيجارة ود هممكن يحصل طبعا! عشان الكافيين .. اعلان بيبسي الجديد دعوة لإدمان الكافيين بس بشياكة :) بحب أنا أفك شفرات ما بين السطور في الإعلانات
هناك 3 تعليقات:
عزيزتى: ماتقوليه هو الهدف فعلا من الإعلان ولو نجحوا فيه لحققوا مايريدوا من أرباح.. المشكلة فينا أحنا وكيف نتحكم فيما نراه ونسمعه وأن نصل بهذا أيضا لوقاية أطفالنا أيضا..تقبلى مرورى وإعجابى بكلماتك وكل عام وأنتى بخير
انها الماسونيه .... وفي اقوال اخرى الماسوسيه :D
صح
إرسال تعليق