الثلاثاء، 3 فبراير 2009

معرض الكتاب كلاكيت رابع مرة !

مع نيرمين نزار صاحبة مدونة و كتاب اسكندرية /بيروت

مع ياسمين الناظر صاحبة كتاب Drift away


قررت فجأة وبلا سابق انذار أن أذهب لمعرض الكتاب فتركت فراس عند حماتي و هربت الي المعرض ، كان يوماً جميلاً و مسلياً ، أحب حفلات التوقيع و أسعد بالتعرف على أشخاص جدد ..اليوم وقعت كتاب دولة الفيس بوك من محمد البسيوني و كتاب اسكندرية / بيروت للكاتبة و المدونة نيرمين نزار ( التفاصيل لاحقاً) ..
و لكن كنزي الحقيقي في هذا اليوم هو ياسمين الناظر ، أسميتها Heart of gold ، فعلاً أطيب و أجمل قلب ممكن أشوفه ..ياسمين طبيبة شابة من السويس و لكنها تعمل هنا في القاهرة ،كتبت أول مجموعة شعرية باللغة الإنجليزية و هي Drift away من اصدارات دار أكتب ..ديوانها جميل لمن يحب الإنجليزية ، سهل و مؤثر ،فيه روحها في كل صفحة !!

هناك 6 تعليقات:

محمد حمدي يقول...

ده مين العبقرى اللى صورك اول صوره ده :)

شيماء الجمال يقول...

حمدي :)

غير معرف يقول...

عارفه انا كنت في المعرض امبارح
و كنت بدور عليكي :D كان نفسي اشوفك بجد
و بمناسبة القراءه و كده
على فكره انا كنت حد بيكره حاجه اسمها "القراءه" كنت بحسها حاجه ممله ..بس سبحان الله حبتها..وعلى فكره مدونتك ساعدتني اني اقرا اكتر .. من خلال تدويناتك عن الكتب ورأيك فيها قدرت اعرف اكتر انا ممكن اقرا ايه وايه الجديد وكده
So,Keep On Please
وبجــــــــــد شكرا شيماء :)

و بس كنت عايزه مساعده منك
بالنسبه لموقع To Know Myself
اللي عندك في الـ Sidebar
كنت عايزه اعرف الكتب بتاعته ممكن الاقيها فين؟!
و اسفين عالإزعاج يا فندم :D

شيماء الجمال يقول...

أمنية الجميلة :
بجد ردك فرحني جداً ، حاجة حلوة ان يبقى في حد متابع و مبسوط باللي بأعمله ..بالنسبة للموقع هو ملوش كتب ،المقالات بتنزل على الموقع بس ن بس هتلاقي في المدونة كتب كتير عن التنمية البشرية شبه الموقع قوي :)

غير معرف يقول...

انا اقصد الكتب اللي كتبها كاتب المقالات اللي في الموقع Farouk Radwan
بردو في في الموقع sidebar موجود فيه الكتب اللي هو كتبها زي "I Saw God" مثلا
اقصد الكتب دي
فهمتيني ..

شيماء الجمال يقول...

فهمت ..بس فعلاً ما أعرفش

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

زوار المدونة