الأحد، 8 فبراير 2009

قوم لهوايا افتحله بيبان ! اسمعها و شوفها هنا


أنغام ، لو حسيت
لو حسيت انك عطشان
قوم لهوايا افتح له بيبان
ضم الهوا فى القلب الطاير
اوعى تبات ليلك حيران

لو حسيت انك حبيت
ماتخبيش ان انت هويت
ياللى مليت قلبى و خليت
لون الكون أحلى الألوان
أمم.. أحلى الألوان

لو حسيت انك مشتاق
ادخل جنة العشاق
حب ودوب واعشق واشتاق
يطرح عشقك ع الأغصان
أه.. ع الأغصان

لو حسيت انك مجروح
هات الروح تسكن ف الروح
كل جراح الدنيا تروح
والأفراح يبقى لها مكان
أمم.. يبقى لها مكان
---------------------------------
لا أدري لماذا أحب هذه الأغنية منذ أن كنت طفلة ، أشدو بها عند شعوري بالحب و بالسعادة ، تحمل كل المعاني الجميلة ( الحب ، الشوق ، الجنة ، السعادة ، الموسيقى ، الأمل ) ، تشبهني أنغام كثيراً ، أكاد أشعر أنها تقلدني : قيادتها للسيارة وهي تغني ، حبها لجدتها و جدها ، حبها للموسقى والجيتار ، انطلاقها ، ملابسها الصبيانية بعض الشئ :)

الأغنية كلها حكم و معاني جميلة ، تعالى نسمعها سوى و نغنيها بصوت عالي !! أنا عن نفسي بغنيهالك من الصبح النهاردة


هناك 4 تعليقات:

مى حرحش يقول...

انا بحب الاغنيه ديه قوىىىىىىى
كلمات بتلمس الاحاسيس قوىىىى
كل سنه وانتى طيبه

Unique Gurl يقول...

والله انا لسة سامعة الاغنية دي من كام يوم علي نجوم fm
وكنت بقالي كتير مسمعتهاش
بجد اغنية تحغة
بحييكي علي زوقك :)

شيماء الجمال يقول...

مي حرحش :)
و انتي طيبة ياق مر

شيماء الجمال يقول...

uniqur gurl
شكراً يا جميلة ده بس من ذوقك

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

زوار المدونة