الأربعاء، 18 مارس 2009

امبارح بليل



النهاردة كلمتني البت يمنى عشان نتقابل ،يمنى صديقتي منذ أكثر من عشر سنوات ،من ساعة ما كنت حتة عيلة في خامسة ابتدائي ،من ساعة ما كنت بتفرج على ART اطفال و بشتري عرايس باربي و باكل شيبسي تسالي(نوع شيبسي في السعودية ) مروراً بمرحلة تانية بطلنا فيها ARTو بقينا نترفج على LBC (الفضائية اللبنانية ) على التمثيليات المدبلجة ..صور باربي نزلت من على الحيطة و بقى مكانها مصطفى قمر، على أولى ثانوي كدة بقى مكانها بوسترت باك ستريت بويز ، خصوصاً كيفن ،أصل أنا كنت بحب كيفن و يمنى كانت بتحب هاوي دي !

يمنى هي اللي عزمت ..رحنا سيلنترو سيتي ستارز و طلبنا اتنين مشروب شيكولاتة بيضاء مثلجة مع الكريمة المخفوقة،احساس الكريمة المخفوقة دي و انت بتاكلها بالمعلقة كدة قبل ما تشرب احساس عالي جداً .بعدها أحضرت دفتر الزوار في سيلنترو و طلعت الأقلام وقعدت أرسم،رسمت رسمة فيها عيون كتير وعروسة "فيتيش" اللي هي بتاعة "من عين أمك"،"من عين أبوك" ورسمت كمان بيوت كتير كتير كتير لازقة ف بعض وسميت الرسمة "قلبي مساكن ايواء" !!

.بس و أنا برسم أخدتني الجلالة وقعدت أتخيل ان سيلنترو هيستخدموهم في تصميمات ورق الحائط وعلى المنيوهات ..

وصّلت يمنى لحد "الميكروباظ" وقعدت أتمشى لوحدي في البرد ..الدنيا كانت سقيييييييييييييييع ،أصلي كنت لابسة صيفي ..

هاتشووووووووووووووم ..دي النيجة !!!!


هناك 7 تعليقات:

TAFATEFO يقول...

مصطفى قمر !!!! مصطف قمر على الحيطة

لا تعليق

:D:D سيلنترو عباس مبقاش حلو من زمان .. ستاربكس سيتي سنتر أفضل نسبياً .. حتى بينوس جنبه علطول أفضل - مجرد رأي

دمت بود يا أستاذه

شيماء الجمال يقول...

أعمل ايه يا طفاطيفو ؟؟ المراهقة ليها أحكامها ..

مش عارف ستار بكس غالي قوي ..بينوس جميل بس أنا بحب سيلنترو من زمان :)

Amgad يقول...

يرحمكم الله

شيماء الجمال يقول...

يهديكم الله و يصلح بالكم :)

TAFATEFO يقول...

والله يا ستي أنا كمان بحب سيلنترو .. ومن زماااااااان .. وسيلنترو عباس ده مفتوح على ايدي .. كنت بقعد فيه كل يوم وأنا في امتياز اللي مكنتش بروحه .. أفطر وأقرا الجرانين .. وأصيع في أي حتة وأتغدى .. وأرجع أقعد فيه من المغرب لبالليل

بس من ساعة ما قفلوا فرع الكوربة .. رفيق الكفاح وعشقي الأول لسيلترو .. وأنا كرهته .. مبقيتش أروحه أبداً

بينوس كمان لذيذ .. بس فرع الكوربه برضه أحلى بكتير جداً من فرع مدينة نصر

مبقاش في حاجه تتراح في مدينة نصر غير ستاربكس بقى هنعمل ايه .. وان كنت مبروحوش كتير

بفضل أليكس أو البيت النوبي

وفي قهوة بتستهبل عاملة نفسها كافيه في مصطفى النحاس اسمها قمرين برضه لذيذه

عموماً جربي أليكس هيعجبك .. مينيمم عشرين .. والبيت النوبي مفيهوش منيمم وقعدته لذيذه بس مش زحمه

enjoy

TAFATEFO يقول...

وعلى فكره البيت النوبي مفيهوش طاولة .. وده عيبه

:D:D

شيماء الجمال يقول...

أنا عمري ما رحت البيت النوبي :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

زوار المدونة