الأربعاء، 27 أغسطس 2008


حضرت بالأمس حفل توقيع كتاب "مبسوطة يا مصر؟" للمدون و الكاتب و الشاعر أشرف توفيق في مكتبة البلد ،أكثر ما ضايقني هو الإزدحام و ارتفاع درجة الحرارة رغم وجود أجهزة التكيف ، لكن ما شاء الله أشرف حبايبه كتير. الكتاب هو الكتاب الأول له و يتميز بأسلوبه الساخر و لغته العامية السهلة فأشرف يتمتع بحس ساخر جداً يجعلك لا تتمالك نفسك من الضحك أثناء القراءة. حضر الحفل العديد من المدونين و الكتاب أشهرهم غادة عبد العال "أنا عايزة أتجوز"و "محمد هشام عبيه.
بيانات أكثر عن الكتاب :
عن دار مزيد للنشر
الطبعة الأولى 2008
عدد الصفحات:120
غلاف:عمرو عبد العزيز
السعر 10 جنيه



هناك 6 تعليقات:

مصطفى فتحي يقول...

المدونة بقت جميلة قوي يا شيماء
التصميم جميل والموضوعات حلوة والفنت واضح

والالوان حلوة قوي
مكنتش اعرف انك بتحبي الفن الافريقي
اصلي بعشقه بجنون
:)

شيماء الجمال يقول...

مصطفى ..بجد وحشت البلوج قوي قوي
مبسوطة جداً ان البلوج عجباك..أدخل بقى و اقرا المواضيع و علمني ،انت بجد شاطر قوي و انا محتاجة نصايحك دايماً.

غير معرف يقول...

السلام عليكم شيماء

وانا حضرت فعلا حفل التوقيع وعندك حق فى اعجابك بمتاب اشرف فعلا الكتاب تحفة بيضحك من القلب وبيزعل برده من القلب المشكلة انك بتكون بتضحك وانت زعلان من نفس النقطة

ربنا يكرم حضرتك ودمتى لنا بخير وبجد انا زعلان انى ما دخلتش عندك قبل كد ه يس يلا ملحوقة بقى ويلا سلام

شيماء الجمال يقول...

يا جمعاوي انت نورتني :)

صباح الصباح يقول...

انا كنت هناك فعلا بس للاسف مشيت بدرى
كنت فعلا عاوز اتعرف بية وللاسف مش هالاقى يسهولة الكتاب
اكيد اتنسف وخلص تماما.

شيماء الجمال يقول...

صباح الصباح :)
أسأل على الكتاب بالتليفون

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

زوار المدونة